Salı, Nisan 26

Geceler güzeldir



.......


Liseyi dışarıya yansıtılan imgeler yığını gibi görüyorum; koridorlarda ağız kavgasına tutuşan, itişip kakışan ve derinlerde yatan hayalet çocuğu umutsuzca korumaya çalışan imgeler yığını. Yeni tomurcuklanan korkular ve güvensizlikler ortaya serildiği takdirde adeta bir ganimet gibi yağmalanıyor. Egon zarar görmeden bir günü atlatabilmek ölüm kalım meselesi, cinsiyetin ne olursa olsun. Bu büyüme evresini hepimiz yaşadık. İnsan şanslıysa son sınıfa geldiğinde bir yer edinmiş olur. Kendine güvenini ve gelişimini destekleyen bir ilgi alanı, bir tutku ya da hiç değilse içine dahil olduğu bir grup bulur. Daha güçlü bir benlik duygusuyla bu süreci atlatır.


.....


Milyonlarca çift anlamlı mesajın arasında yolumu bulmaya, gerçek sınırları sahte cephelerden ayırmaya ve gizli geçitleri bulmak için zemini yoklamaya çalışıyorum. Kendi ihtiyaçlarım ve güvensizliklerim yüzünden tökezliyor, hamlelerime nasıl bir karşılık alacağımdan asla emin olamıyorum. Ama ben anneyim; işaretleri okumak, şansımı denemek, zamanlamam veya yaklaşım şeklim yanlış olduğunda darbelere dayanmak benim işim.


......


Anneler ve Oğulları için bir fincan huzur kitabının geceler güzeldir bölümünden alıntıdır...

2 yorum:

  1. "Ama ben anneyim; işaretleri okumak, şansımı denemek, zamanlamam veya yaklaşım şeklim yanlış olduğunda darbelere dayanmak benim işim."

    çok güzel tarif etmiş anneyi. Anneler ve kızları için olan versiyonu yok mu acaba?

    YanıtlaSil
  2. Nilcim var. Anneler ve Kızları için bir fincan huzur yazdın mı çıkıyor hemen internette ;)

    YanıtlaSil