Salı, Aralık 20

Gökten 3 elma düştü

Dün akşam uzun zamandır görmediğim bir arkadaşımla ani bir kararla buluştuk. Sorunlarımızdan bahsettik önce... Sonra bir ara bana dedi ki;

- Ne güzel, çalışmak gibi bir özgürlüğün var!
- Yanılıyorsun. Benimki özgürlük değil zorunluluk. Eğer sen şu anda çalışıyor olsaydın, asıl seninki özgürlük olurdu.
- Haklı olabilirsin ama konuya baktığımız yerler farklı!

1.ELMA
Konumun ne olursa olsun, sen kendini nerede görürsen gör, karşındakinin seni konumlandırdığından öte değilsin.
Ya da...
Biz mağdurum demeyi seven bir milletiz!

  

- Eeee, nesi varmış?
- Varmış işte bir şeyleri. Bu onun özeli, nesi varsa var!
- Eşinden mi şikayetçi, çocuğundan mı? Evlilik mi ağır gelmiş, çalışmamak mı?
- ........

2.ELMA
İnsan kendi içinde olmayınca, kendisi yaşamayınca, bir başkasının halinden anlamıyor.
Ya da...
Kişi karşındakini yargılamadan önce biraz olsun anlayabilmek için empati kurabilmeli. En azından buna çabalamalı...

 

Arkadaşım sayesinde reklam duayenlerinden birini tanıma şansım oldu.
Bana sohbet sırasında dedi ki;

- Kendin için ne yapıyorsun?
-  Çocuğum var (gülüşmeler), blog yazıyorum, amatörce fotoğraf çekiyorum ama isterdim ki şarkı da söyleyebileyim.
- Yap o halde! Ortalık şarkıcı kaynıyorken, sen neden yapamayasın!

Ayrıntısına girmeyeceğim, konuyla ilgili çok şey söyledi, bayağı uzun konuştuk.

3.ELMA
Bir şeyi istemek başarmanın yarısı olabilir. Ama başarmak istiyorsan gerçekten yapman gereken en önemli şey adım atmak. Oturduğun yerden istemekle olmuyor hiç bir şey!
 
 

 SONUÇ: Az kaldı, başınıza ekşiyeceğim :)

8 yorum:

  1. Çalışmayan bir arkadaşım dedi ki; ne güzel çalışıyorsun eve gelince çocuğunla kaliteli zaman geçiriyorsun ben öyle miyim sabahtan akşama kadar yapışık ikiz gibiyim dedi şok geçirdim,afalladım,bir an öylece kaldım.Kaliteli zaman mı dedim.Yok ki evimde hizmetçi,uşak,özel şöfor,aşçı.Ya da ne zannediyordu Genel müdür yardımcısı ile tüm gün satranç mı oynuyoruz.Tüm gün milletin dırdırını dinledikten sonra zihin yorgun eve geliyorsun ertesi güne yemek yapılacak iyi kötü evin sorumlulukları var anlatmaya çalıştım anlamadım sustum.Kaliteli zamanmış dedim.Bazı insanlar malesef öyle neyi nasıl görmek istiyorlarsa öyle görüyorlar senin yaşadığının,zorunluluklarının bir önemi yok.

    Ayrıca haklısın istemekle olmuyor hiçbirşey şimdi merakla bekliyorum bakalım senin cephende neler olacak:))

    YanıtlaSil
  2. ev kadını evde olmaktan, çalışan çalışmaktan şikayetçi. kendimize mutsuz olmak için bahaneler mi arıyoruz acaba Ayla? bilemiyorum ki; kadın dediğin yaratık neden bu kadar sorgulayan, aşındıran?!

    Bir arkadaşım var müzisyen. Kendisini sürekli tırtıklayıp duruyorum şan dersi vermesi için. o bir tamam desin, siz bekleyin beni ;)

    YanıtlaSil
  3. Sibelcim sen yorgunluğunu hesaplarsın, karşı taraf kazandığını... bu hiç değişmeyecek. Şu anda ev hanımı olmak için neler vermezdim.

    MAdem yeteneğin var ne duruyorsun be Sibelim. İçinde ukde kalmasından iyidir.

    YanıtlaSil
  4. ne yaparsan yap, yanıbaşındayım tatlım :) senin gibi ekşime dostlar başına :))))

    YanıtlaSil
  5. Nilhanım, ben tümden iş hayatını bırakmak istemezdim ama 10ndan 4e kadar çalışacağım bir iş olmasını tercih ederdim :D
    Gerekli konuşmaları bugün yaptım, arkadaşı ders için ayarladım, yılbaşından sonra başlıyorum :)))))

    Burcum, senin gibi dost herkesin başına :)

    YanıtlaSil
  6. biçok şeyine katıldıysam da,özgürlük konusu çok doğru... İnsanın kendi parasını harcaması, kocasından para istemesine gerek olmaması,üretmek... Evden çıkabilmek... Faturaları ödeyebilmek. Özgürlük işte bunlar...
    Sen zorunluluk dedikçe daha 'zorluk' her şey

    Ayrıca bugün okuduğum bir şeyi paylaşmak isterim "en büyük özgürlük sağlık."

    YanıtlaSil
  7. Denizim, sağlık konusunda çok haklısın... diğer konu için çaba göstereceğim ;)

    YanıtlaSil
  8. şekerim sibel 3. maddene takmış durumdayıp vallahi pek bir beğendim.
    bu arada şan dersleri alıp sonrada türküler çığırmaya başlamadan önce bir fotogıraf çektirsek diyorum.ünlü falan olursun görmezsin bizi elimizde bulunsun.
    başımıza ekşime konusuna gelince sanırım daha çok özelliklede bu sıralar ben senin başına ekşiyorum ohahah
    haksızmıyım şekerim...
    şikayetin varsa söyle yaniiii..

    YanıtlaSil